Dåliga tider för bloggande!




Vem har tid att blogga när sommaren står som spön i backen? Inte Peter och jag i allafall...uppenbarligen! Jätte tråkigt och jag ber om ursäkt. Det har varit en underbar sommar på många sätt och jag har njutit av den.
Vi har snart slut på keramik i vår verkstad och jag vågar inte gissa vilka mängder smör och kärlek som har passerat ut genom lagårds port´n under våra soliga månader. Så välbesökta som vi har varit i sommar har vi nog aldrig varit!!! Tack alla ni som tagit er tiden att komma in! Våra sommar tjejer som arbetat i köket har verkligen fått arbeta hårt. Tack alla ni!
Alla dessa unga tjejer som är fantastiska på alla vis har vi ju bara till låns då dom ju faktiskt ska ut i livet på större äventyr. Lite separationsångest får man allt men samtidigt önskar vi dom naturligtvis all lycka!

Ni som nu tror att vi lägger oss att sova på söta örat efter 14 augusti har helt fel! Vi går bara in i nästa fas. Mindre baka och mera skapa! Kurserna kommer igång i September och vårt stora trappuppgångs uppdrag ska verkställas.

Jag är så lycklig över alla möten i sommar! En kvinnlig keramiker från Key Largo bjöd in mej till ett konvent för keramiker från hela världen i USA nästa år. En annan familj boende i Texas har erbjudit mej boende hos dom under konventet. Möten med människor som alla är intressanta och givande. Nu ska jag samla alla intryck och smälta ner dom till former och färger och låta det bli ny keramik och nya färger. Vilken lycka det är att trött efter en mycket intensiv sommar konstatera att jag har världens roligaste jobb som innehåller så mycket. En blind kille var på besök en dag och då fick keramiken verkligen visa formen och känslan. Hur känns en bra tekopp?
Idag kom en man in i verkstan sjungande...han försökte göra en sång om Banafjäl. Amerikaner , tyskar, Nord afrikaner, sidensjöbor. När jag var hemma i Stugun passade några Stugubor på att besöka Bruksgodset.

Jag skulle kunna skriva så mycket mer om allt som hänt i sommar med bakluckeloppis, rockpub, musikkrysskvällar, quizkvällar, veteranbils visning och trubadurer eller varför inte familjedagen med får bingo. Sommargudstjänst och grundsunda musikkväll.

Nu har vi öppet till 14 augusti men sedan får ni hålla utkik efter våra aktiviteter på hemsidan och annonser!
Ska smälta sommarens intryck och återkomma mkt snart!/ krukmakaren


Kommentarer
Postat av: Linda på Lindas blommor & design

Välkommen tillbaka;)

2011-08-10 @ 09:20:17
URL: http://lindasblommorodesign.blogg.se/
Postat av: Kerstins foto

Min dotter var med sin klass från universitet förra året och hälsade på er. Hon blev så imponerad att hon ville att vi skulle åka dit också. Så hon tog med mig och maken och jag måste säga att jag blev lika imponerad jag med. Fantastiska saker gör ni och fikat var verkligen smaskens.

Själv är jag inne på foto och har en fotoblogg. När vi var på Bruksgodset frågade jag om jag fick fota och det gick bra, så ni har fått lite plats i min blogg.

http://www.kerstinsfoto.se/?p=3956

http://www.kerstinsfoto.se/?p=4068

Hoppas att det inte gör nåt.

Önskar er en fin höst, så ses vi nog nästa sommar. :)

2011-08-18 @ 11:19:50
URL: http://www.kerstinsfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback