Höst tider



Äppelträdet bär grenar med tung frukt. Skogen är fylld av skatter som bara är att plocka upp. Sylta och safta, förvälla och torka, skala och äta. Jag plockar Karl-Johan på vägen till jobbet! Åre pasta med sås på Karl-johan strösslad med västerbottensost och rökt ren. Mmmmmh!!!!

Rårörda lingon, knaperstekt bacon och Raggmunk! Tranbär och glass med varm kolasås! Nu skulle man kunna tro att jag är hungrig....men inte! Jag är bara så glad över allt som hösten har i sitt skafferi. Jag har kökstjänst den här veckan och har förberett chevreostpaj och marinerad fläskfilé, smörslungade brytbönor, sallad och vitlöksdressing, nybakade havrebaugetter med solrosfrö. Det ska jag servera till lunch i morgon.

Vi har nu gått in i öst moden på Bruksgodset. Vi har bara öppet för bokningar och vi kommer bara att ha café speciella tema söndagar. Julmarknad och adventsmys är inbokade och endast en helg med julbord.
Keramik verkstaden är öppet nästan varje dag. Vi kommer i höst att jobba inne i stan en hel del så det blir lite vimsigt med öppet tiderna. Keramik kursen startar 14september. Peter har sin målarkurs igång redan och min Elin sitter modell. Kan bli dyrt för mamma....måste väl lösa ut bilderna om dom blir bra!

Kom gärna in och säg hej och ta en kopp kaffe om ni har vägarna förbi!
Hej hopp Krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback