Trevlig helg...Where ever you are!

                                 



För att fylla två ganska stora rum med resultatet av våra tankar kring trådar känns svårt vissa dagar och enkelt andra. Jag var med delar av min familj på museet i tisdags och kände in rummen. Men när jag av ingengören fick frågor om hur, var och varför blev jag lite stressad. När vi sumerade våra ideer förra veckan tillsammans med Elin kändes det som om vi måste plocka bort en del saker för att utrymmet skulle räcka! I Tisdags fick jag en känsla av att det saknades en hel massa alster! Idag ska jag förtsätta med min skulpturala ide´med handpar och trådar! Andas djupt och......lugn in ...stress ut!

Lokalerna ekar tomma här och jag har vant mej vid att ha sällskap. Peter, Anna och Helena lyser med sin frånvaro! Inte ens hunden är här! Det är bara jag och p1 som ger rörelse åt rummet!
25 grader kallt och det knorpar när man går. Säga vad man vill men vackert är det synd bara att man fryser så. Nu stundar helgen och vi har inga aktiviteter på Bruksgodset. Det blir en heldag i brottar salen med Agnes på Lördag och jag hoppas att jag på Lördagskvällen ska hinna måla lite på en bild som har varit på väg ett tag. Söndagen önskar jag att den inte blir alltför kall och då vill jag åka skidor. Blir det fortsatt kallt ska jag bara elda och läsa och borra ner mig i soffan framför brasan!

Nu önskar jag er alla en trevlig helg och hoppas att ni liksom jag kan fylla den med innehåll av värde!
En god bok, trevligt sällskap, sömn, god mat, kärlek, motion, handarbete, varma sockar.
.....allt av största värde!/krukmakaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback