Mitt parallela universum

                                                               

Fram till Klockan nio på mornarna så märks det tydligt att hon äter någon typ av sötsur sås till frukost, men det går oftast över tilll fikat, då hon är som jag tycker hon ska vara. Ibland har något gott ordentligt åt pipsvängen på morgonen, och då får jag veta att hon inte kommer att vara pratsam och disponibel förrän framåt Klockan elva. Men det är sällan det händer.
Hon ser bra ut och är vältränad, mycket duktig på telemarksåkning har jag hört, så pass duktig att Norges Bachelors köpt det mesta i stugväg från Jämtland till Lappland.

 Men hon är gift med världens bästa Peter Nygren (sorry alla norrmän), har tre hundar och ett barn (NEJ!, tre barn och en hund, var det!). Är en fena på att laga mat av ingenting, tecknar spegelvänt och kör Bubbla.
Hon kan vara utåtriktat jävlig, men också outgrundligt hjälpsam och kärleksfull.

Vi har dryftat hemmagjord barnmat av sämsta sort, pretentiöst tjafs med tygblöjor, puckade inlägg i "Ring P1", förstörda bokrecentioner och filmer som inte har ett "Peter Nygren" slut. Jag har hört henne berätta om sin tid som OP-sköterska, om allt hon sett och gjort, som vi alla andra vill se och göra, men inte törs och har känslan för.
Vi har delat hotellrum, det har varit skratt, tårar, dans och kramar, tycka lika och mycket olika.
Men främst är hon en sällsam vän och kollega på Bruksgodset, med stort kunnande och en sällan skådad energi och jäklaranamma. En mycket bra berättare, men en ännu bättre krukmakare och konstnär. Väntar nu bara på det stora genombrottet hon kommer att få som skulptör.Men bäst som människa, mångfacetterad som hon är. Hoppas och tror att vi har mycket kvar att samarbeta med kring vårt skapamde. När det gäller samtalen, så är jag nog beredd att snart säga som Robert gustavsson sa till Tony Rickardsson, va fasen ska vi prata om sen då??

Och nu när du drar iväg och Telemarkar med familjen istället för att fira födelsedagen, så är det nog ändå mycket du som gör det. För vad är ett tårtkalas i bästa stassen, mot en fjällstuga och Afterski i långkalsonger tillsammans med nära och kära, och en dryck av någe slag.
Gå då ut på altanen när stjärnorna gnistra, leta efter fiskarnas tecken, och tänk på dom senaste rönen vår tids Kosmologer har anammat. Att vi inte klarar oss själv, utan har hjälp av andra för att hålla tempen, ordningen och en fantasifull utveckling vid liv.
Så ett stort Grattis till dej AK, mitt parallela Universum. Passa nu på och gör allt som jag skulle ha gjort, bara inget dumt, så syns vi sen../eriksson
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback