Parvis Avis Subridere - smil fink!




parvis avis subridere

En ny vecka att bruka efter bästa förmåga! En ny vecka som börjar med att vi alla måste vakna en timma tidigare. Själv hade jag problem redan förra veckan.....med att kliva upp på morgonen. I morse var det än värre! Men bara jag hasat mej fram ett par timmar börjar tankarna gå på allt roligt vi har på gång och helt plötsligt mot min egen vilja har jag vaknat. Peter är i Umeå på äventyr hela veckan så jag ska ensam försöka ta några beslutsamma steg mot resultatet.

Vi har fått frågan om utställnings nervositet men det är för mycket som snurrar för att man ska hinna stanna upp och ödsla energi på det! Elin arbetar på sin kant och vi på vår och det kommer att bli så vansinnigt kul att ha utställning på museet! Maj månad 2011 kommer att gå till vår historia då vi har så mycket pågång samtidigt. Om man inte låser sig vid att man måste hinna med allt så hinner man med allt och kan samtidigt njuta av farten...vinden i håret!

Att ställa ut sina saker för allmän beskådan innebär att man öppnar upp för dialog. Den ser jag fram emot! Jag hoppas att ämnet trådar ska ge åskådarna en tanke. Jag hoppas att hantverket ska lyftas fram och att vi som konsthantverkare ska få visa hur våra tankar går och varför. Konst behöver inte vara konstig för att vara bra.
kram krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback