Damgympa!



Igår gick jag över gränsen! Jag passerade den magiska gräns som jag trodde låg långt framför mej! Jag deltog i damgympan ! Nu är det ett faktum! Nu är det slut på alla hippa träningsgrupper i Täby eller stepup timmar i Visby nu går jag på damgymnastiken i Husum! Vi var tjugo stycken och jag sänkte medelåldern betydligt. Men! Det var jätte bra gympa och jag har ont i min överdimentionerade Gluteus Maximus....båda faktiskt!
Gympa är som allt annat det blir inte jobbigare än man gör det!

Det är hela vitsen med att gå i grupp! Grupptrycket gör att man tar i som fa....! I allafall jag faller lätt för grupptryck och i det här fallet är det av godo! Efter en timmas töjande och bändande insåg jag att det gjort nytta! Nu ska jag fortsätta gå på Måndagar och se till att bli lika frisk och stark som damerna runt sjuttio som går dit!
Det här ska lägga grunden för en fantastisk Telemarks vinter med många långa svängar. Hi hi vad kul det ska bli!

Om du har liksom jag förutfattade meningar om damgympa...gå dit och upptäck att det är kul, jobbigt och framför allt enkelt och billigt. Varför betala svindyra medlemsavgifter på ett gympa hak när man kan gympa på hemma plan! Heja heja mamma skrek Agnes som själv var i Husum för att träna brottning!

Verkstan hoppar av lust och ideer just nu och jag hoppas att jag resten av den här veckan ska kunna kriera där inne! Nu ska alla jul ideer kläckas och tomtarna på loftet väckas!

Krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback