En skata på kanten av världen !




Jag är på kant med världen och då blir jag en skata! Hur jag än roddar och roddar ligger jag efter! Då förvandlas jag till en skata! När man gör sitt bästa men det inte räcker...vad gör man då? Igår skulle jag vara värdinna för dom som hyrde konferensen samtidigt som jag skulle ha keramikkurs samtidigt som vi hade stick café samtidigt som vi hade målarkurs med förväntningar om fika! Till slut blir det varken hackat eller malet och när man som ett utskitet päron går till sängs så känner man sig misslyckad!

Nå väl, det finns ju dom som inte har någonting alls att göra så jag ska vara glad över att jag har det! Nu närmar sig Adventsmys och julmarknad med stormsteg och det känns spännande! Mina förhoppningar är stora på att det kommer att sättas nya rekort på antalet besökare i år! 4600pers 2010 Mina affärer blir inte bätttre för det...det blir för trångt i verkstan...men alltid retar det någon! När jag för nio år sedan började bygga upp min verkstad och jag fick besök av en bybo som var nyfiken fick jag veta följande! - De e int som i Stockholm det här e! Vi gå int på café vi ne. Vi fika hos varann ve. Vem tror du ska komma hit då?

Jag hade inte en tanke på målgrupper och tänkta kunder....jag såg bara att det här vill jag göra och den här keramiken vill jag skapa. Vi har nu hittat både målgrupper och kunder eller ska vi säga att dom hittade oss! Men det slår mej varje gång som vi har parkeringen fylld av bilar .....vem tror du ska.....
Tänk om den här skatan hade lyssnat på den där korpen vad tråkigt det hade varit! Man har aldrig roligare än man gör sig! Min Peter..som jag är gift med...och jag lever efter deviset man ångrar oftast bara det man inte gjort och inte det man gjort! Därför är det okej att jag blir en skata på kant med världen för jag vet att när jag är i fas är detta det roligaste som finns och jag får leva mitt i det!

Krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback