Månen hänger som en glas skärva!



Det här är tecknet för höstmåne!
Tyvärr har jag ingen kamera laddad så att jag kan återge den måne som log mot mig nu denna oktobermorgon! Den är stor och rund och genomskinlig. Mina tankar går till den tid då man inte visste så mycket om vetenskapen. Innan Nobels fina priser hittatde sina första mottagare och innan vi trodde att vi visste och kunde allt!
Jag tänker på den tid då markdimman inte var någonting annat än dansande älvor. Då skogens magi var lika verklig som handen framför oss.

För mej är skogen magisk. Går man i skogen utan att följa stigar och vägar kan man hitta fantastiska platser där vi människor inte satt våra märken på naturen. Att bara gå och glömma tid och rum det är vad man skulle kunna kalla mindfullness. Stenar och stubbar, mossa och lav. Skulpturala former som kan ge inspiration i all oändlighet. När jag vistas i skog och mark kan jag förstå varför man trodde på tomtar och troll,älvor och skogsrån. Vår natur bjuder upp till dans bara man öppnar sina sinnen! Låt naturen förföra dig och förstå våra förfäders totala övertygelse om vilka krafter skogen besatt.

Idag ska jag dreja och bara vara i leran! Ikväll är det keramikkurs, målarkurs samt stickcafé. Vi kommer att jobba skulpturalt på keramiken då vi ska ha en "kurs utställning" i samband med vårt adventsmys i november. Vi ska försöka gestalta olika sinnes rörelser med hjälp av ansikten. Mycket spännande! Jag känner mig laddad och det kommer att bli en lång och rolig dag på jobbet!

Krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback