ny dag nya givar!




Fulla huset med folk men allt under kontroll och jag kan focusera på verkstan! Nu har suget efter skapandet kommit upp på en sund nivå och det känns spännande och jätte roligt. Har blivit inbjuden att närvara på Nordemans tjejkväll nästa torsdag och vi ska sälja surdegsbröd! Kom o köp! Känns jätte skoj att få använda min nya passion! Idag har jag laddat ugnen med alla elevarbeten som ska brännas och det känns skönt att få undan på hyllorna. Hoppas alla får glädje av det dom skapat här hos oss.

Jag har i vanlig ordning lyssnat på ring p1 och fasats över hur vissa människor resonerar. Gud eller ingen gud, hoppa mellan tågvagnar har väl alla gjort i tunnelbanan, klaga eller inte klaga...den som ringde in för att klaga klagar ju också, varg eller inte varg ....åsikterna går isär åt alla håll! Hur ska vi lära våra barn att kritiskt granska det enorma nyhetsflöde som vi ständigt utsätts av. Tv kanaler med reklam och ständiga nyhetsprogram,radion och internet. Tidningar . Jag lärde mig inte förrän på högskolan att läsa och kritiskt granska texter. Idag skulle barnen behöva lära sig det i ettan! Hur ska man lära dom att gallra? Dom utsätts ständigt av ett enormt mediaregn som faller oavbrutet! Det känns som en ganska ny föräldra uppgift att klara av!

Det finns en hel vetenskap om hur handlarna ska bygga upp sina butiker för att vi omedvetet ska handla mer. Skapa ett behov som vi inte visste att vi hade! Hjälp! Ibland önskar man att man kunde pausa världen en stund så man kunde få hinna tänka i lugn och ro! Här om kvällen såg jag ett program på teven som hette outsiders...människor som kände en samhörighet med djur...dom trodde sig vara ett djur men att dom hamnat fel i skapelsen. En del gick på stan iklädd djurdräkt andra nöjde sig med en fin svans! Ferris kallade dom sig och dom finns i hela världen. Detta har ingen sexuell infallsvinkel alls! Tackvare internet har dom hittat likasinnade och hittat en tillhörighet. Ja..vad ska man säga? Hur blev det så här...? Har vi skapat en värld där vi måste sudda ut gränserna för att stå ut? Måste människan fly in i andra världar för att orka med?

Ett samhälle som mer och mer lämnar dom som är lite udda åt sitt öde istället för att välkomna den mångfald som är en gåva? Vi är olika av en anledning men samhället vill stöpa oss i en form där snart ingen passar in. Personligen kan jag inte hitta någon djurart som helt känns som jag så jag får nog fortsätta gå omkring som bara jag!

Krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback