Hur ska man överleva!



Det svåra med att driva ett företag där konsthantverket ska bära dina inkomster är att det inte räcker. Man måste ha ett kompliment...om man nu inte lyckas slå stort och få ett namn. Jag har inte den lyxen att jag bara kan ägna mej åt mitt hantverk. Café och konference bär hyran för lokal och el. Men nu måste ju jag även sköta dessa delar. Mitt problem just nu är att jag mellan dessa dagar har svårt att få ro i verkstan eftersom jag tänker på hur jag ska lösa det andra. Jag ska nu i helgen tänka ut ett sätt att lära mig att fokusera och lägga min energi på rätt saker. Energitjuvar som vill åt min kraft måste reduceras.

En rolig nyhet är att vi kommer att omvandla bagarstugan till en liten julbod under december månad. Vi kommer att fylla den med inläggningar, oljor, godis,surdegsbröd , hantverk, presentförpackningar mm. Elisabeth Eklund, jag och Helena ska samla våra ideer och skapa den där mysfaktorn som man behöver i december för att hitta känslan innan jul! Det ska bli superkul! Julmarknaden blir förstås höjdpunkten men adventsmyset ska också förgyllas med öppethållande av boden! Vi komer att under tidiga hösten flytta in och sedan ska hyllorna fyllas tills första advent!

Om du är intresserad av att vara med på julmarknaden kan jag tala om att det är dax att anmäla sitt intresse! Nästa vecka kommer jag att finnas tillgänglig i verkstan så ring gärna. Nu har regnet slagit av på intensiteten och jag ska ta hunden på en svamptur i skogen. Efter några extrem intensiva dagar unnar jag mig den lyxen och ikväll ska vi äta surströmming! Det ska bli fantastiskt gott!

Min önskan till er alla- trevlig helg!
krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback