Nu börjar det!




Nu startar alla höstaktiviteter! Vi ska bygga ett träd...i metall! Kurserna fortsätter och till alla er som tänkt att ni skulle vilja gå keramikkurs hos oss är redan sent ute! Veckokursen är full och helgkursen är också snart fylld till bredden! Kryss och quiz fylls snabbt och det gäller att ligga på om man vill vara med!

I går hade jag en första gångs upplevelse...igen! Jag besökte en bilskrot! Jätte skumt. Högar och rader av gamla bilar. Det kändes som en kyrkogård för fordon. En enorm buss med sprayad text längs hela sidan som sa...bortskänkes mot bortfraktning. För mej startade allt detta en mängd skumma processer i huvudet. Alla dessa bilar...alla dessa föredetta ägare. Alla resor alla skjutsar alla liv. En enorm hög av bilar som pressats till små paket av skrot. Konstigt nog kan man fortfarande se att det varit en bil...en gång.

Rost och trasigt glas. En del demolerade bilar en del bara trötta bilar en del föredetta bilar. Killarna på plats såg det hela med väldigt praktiska ögon. Jag, sentimental och sorgsen över vad jag såg! Att tycka synd om en skrotbil verkar ju inte friskt. Men någon har ju haft en ide om den perfekta bilmodellen och ritat och klurat för att tillsist ha fått fram den optimala modellen. Ingengörer , designers, montörer, finansiärer. Hela kedjan! Och nu...
Någon har ju skrapat på botten av sin skattkista för att köpa den. Kanske lånat pengar av pappa. Kanske jobbat hårt för att få råd. Och nu....

Tänk om någon en dag kommer med en sprayburk i högsta hugg och skriver på min rygg ...bortskänkes mot bortfrakt! Jag kommer också att tappa funktioner med åren, Jag rostar redan. Min modell har nog aldrig varit riktigt modern och lär inte bli. Miljövänlig....sådär. Bensin snål - Faktiskt. Trafiksäker- inte alls. Rymlig och familjevänlig....ganska. Accelerationssnabb..nä. Klädsel...bekväm men inte snygg.
Mina utsikter som säljande bilannons skulle inte få någon att ens överväga ett bilköp. Kanske var det det som störde mej på bilskroten i går.

Men nu ska dessa bilar få ett nytt liv som träd! Ett stort träd med återvunna bildelar. En reinkarnation i miljötänkandets tidevarv. Så du som med sorg i hjärtat lämnat din bil på skroten....nu ska vi väcka nytt liv i plåten! Med svets och rondell kommer vi att förmedla en ny tid och en ny känsla tack vare dessa insomnade gamla bilar.

Krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback