Surdegsbröd




Nu har jag plockat mängder av svamp! Laddat frysen med kantareller och torkat Carl johan. Det borgar för en härlig höst med bra böcker tända ljus, goda soppmiddagar och till det ska det vara surdegsbröd!
Mitt första försök ...och det ser mkt bra ut! Rågbröd med solrosfrön och rivet äpple. Imorgon ska jag sätta en vetesurgrund på nytt ....den första ville som inte vara med idag. Om jag får rutin på detta ska jag sluta köpa läskiga bröd i påse som innehåller gud vet allt. Matbröd är roligt att baka för det är inte så mycket söl!

Verkstan gapar tom och jag har lite svårt att hitta början på tråden som ska leda mej in i productions fasen. Men det har hänt förr och det kommer att hända igen...att jag tappar tråden en stund för att sedan hitta den på ett inte allt för självklart ställe. Känns inte alltför hopplöst. En av mina bästa inspirations ställen är hemma hos Anna! Hon har mängder av min keramik hemma. Sådant som jag har glömt att jag gjort! Hemma hos Helena måsta jag blunda för hon får mycket som jag annars skulle ha kasserat...hon räddar många saker från döden döden. Det gör att allt snett och vint har fått ett nytt värdigt liv i Idbyn. Men för mej ser det inte riktigt bra ut. Måste tillägga att hon fått en del saker som faktiskt var bra också.

I helgen har jag möblerat i den kommande jul boden- bagarstugan...och det kommer att bli så himla bra! Nöjd! Det är en fröjd att gå in där...när man som jag ser hur det blir med hyllor korgar skåp och lådor fyllda av hantverk och mathantverk! Nu gäller det bara att hitta tråden och sätta fart! Jag vill åter igen hänvisa till livskraft i högbyn.blogg.se där ni kan hitta Lindas kurser och behandlingar om ni vill ha inspiration i mängder! Hej hopp!

Krukmakaren


Kommentarer
Postat av: Linda på Lindas blommor & design

Det kommer att bli en kanonfin och mysig julbod i bagarstugen. Tack för vår lilla pratstund idag!

Ni kan gå in på www.lindasblommorodesign.blogg.se och läsa om kurserna.

Kram Linda

2011-09-19 @ 15:52:50
URL: http://lindasblommorodesign.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Jag funderar och planerar, funderar, planerar.........Försöker komma på nåt nytt/gammalt

2011-09-20 @ 09:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback