Varför ska man gå kurs?



Varför ska man gå kurs? Man kan fundera över kursens syfte. Den fyller sitt syfte hos den enskilde personen. Lika många syften som deltagare skulle jag gissa. Man vill förkåvra sig..man vill träffa andra likasinnade..man vill skapa..man vill få en kontrast till sitt yrkesliv..man vill göra någonting tillsammans med någon..jag kan fortsätta länge. Det som ger mej inspiration är framför allt att möta människor som ser på keramiken på ett helt annat sätt än jag. Det triggar igång min hjärna. Nu har jag kommit igång med drejningen och det känns väldigt roligt.
Det är så mycket ogjort så jag har bromsats upp av att jag inte vet var jag ska börja.

Att vara en luststyrd människa är både på gott och ont. Men nu är jag den jag är och kan se att så har jag alltid varit. Man får lära sig att utnyttja det som är gott i det. Jag vill tacka mina kursdeltagare för att dom fungerar som en katalysator. Alla har kommit till Bruksgodset med samma intresse men med olika mål.
Har du den minsta tanke på att gå någon kurs av något slag...tveka inte ..bara gå! Det är så roligt och man får träffa nya människor som man annars inte skulle ha träffat.

När jag bodde på Gotland läste jag en kurs i Spanska eftersom jag ville träffa andra människor än dom jag träffade på jobbet. Det visade sig att det inte blev så socialt..och jag har inte vidareutvecklat spanskan sedan dess..inte ens varit i något spansktalande land. Trot eller ej..nu har kursen fyllt sitt syfte även om det gått många år! Olle min son läser Spanska i skolan och vi gör läxorna tillsammans! Och jag kan hjälpa honom!
Om den nya kunskapen inte kommer till användning direkt så är den inte tung att bära och rätt vad det är så kommer den till nytta!

Krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback