Kronan på verket!




Våra framsteg i bilverkstaden blev idag väldigt tydliga! Nu ska kronan formas och den har fått plats nere på golvet så att vi inte ska behöva hänga och slänga uppe under taket! Efter att precis nyss kommit hem längtar jag redan efter i morgon! Grenarna ska värmas och krökas och det ska bli hysteriskt spännande och väldigt roligt....enkelt blir det inte men det ordnar sig! Snart kan vem som helst se att det ska bli ett träd!

Jag har i helgen laddat batterierna då min man och jag blev kidnappade och med fika korg i handen fraktade till Linda! Helkropps massage och ryggmassage! En timma var- en överraskelse från goda vänner som tyckte att vi var värda en stund på Lindas bänk! Så fantastiskt mycket tack!

Nu på onsdag startar vi upp stickcafeerna igen och jag ser fram emot att inte ha keramikkurs parallellt så jag själv kommer att ha tid att sticka och umgås för en gångs skull. Har du inget för dig på onsdag mellan 18-21 så är du välkommen att vara med! Bruksgodset bullar upp gofika och rykande varmt kaffe.

Vi går mot en färgsprakande fest under våren! Mönster och färger som ska förgylla våra hem och våra kläder! Kanske det går att applicera både på keramik och stickningar! Rand och ruta , blommor och klara färger. Jag tycker att det känns roligt och jag ska försöka fylla verkstan med både färg och nya former innan sommaren!
Tidlösa mönster kan man hitta i både textilier och gamla tapeter. Inspirationen kan man hitta lite varstans. Det känns lovande för kommande dagar!

Krukmakaren


Kommentarer
Postat av: Elisabet Eklund

Man blir ju inspirerad bara av att läsa din blogg. Kul att du fått fart på den igen!

2012-01-30 @ 20:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback