Nytt år med nya insatser!




Nu har vi alla chanser att göra det här året mer innehållsrikt än det förra! Jag önskar att vi alla ska kunna använda förra årets misstag som årets tillgångar! Lättare sagt än gjort!
Men vad kan meningen med misslyckanden vara än att använda dom som verktyg för framtiden?  Jag fylls av kärlek när jag ser tillbaka på förra året och det ger starkt hopp om vad som ska komma i år! Trots att jag sitter hemma och är sjuk just nu så ser jag med stor tillförsikt fram emot detta oskrivna blad som kallas 2012.

Min keramik hade ett spännande år 2011 då vi fick ställa ut både på museet och på ödbergskagården. Vi fanns på milkos mjölkpaket och vi påbörjade ett skulpturarbete som vi i skrivande stund fortsätter att arbeta med.

Kanske feber och huvudvärk är det bästa sättet att påbörja det nya året med då man tvingas ligga ner och blunda en stund. Tankarna studsar hit och dit och frustrationen över att ligga här gör att man längtar efter att få göra dom mest vardagliga saker! Det ligger mer kärlek i en packad mellanmåls frukt än vad man tror. Det är dom små sakerna som bygger helheten i allt vi gör. Nu hoppas jag att bloggandet kommer igång och att vi under året ska vända ut och in på både stora och små saker.

Krukmakaren



Kommentarer
Postat av: Elisabet E

Härligt att höra ifrån dig igen. Har undrat vart du tagit vägen. God fortsättning på det nya året!

2012-01-20 @ 16:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback