Quizkväll på Bruksgodset




I kväll har det varit Quizkväll på Bruksgodset och min arbetsdag lider mot sitt slut. !!oo-01oo. Mina tankar kanske är en aning luddiga så här dax men medan jag väntar att de sista gästerna ska lämna så tänkte jag försöka förklara för er vad en sån här kväll erbjuder gästerna!

Man kommer hit 18oo och sedan serverar vi en rätt och man köper därtill valfri dryck. Vi kan erbjuda både alkoholfria alternativ och alkoholhaltigadrycker. Ikväll serverade vi ugnsbakad lax med vitvinssås o kokt potatis, nybakade havrebaugetter och en fräsch sallad toppad med nät o honungsmelon. Kaffe ingår på maten men sedan kan man köpa till efterrätt. Ikväll hade jag bakat nougat kladdkaka m grädde, hallontosca, hallon citron cup cakes med hallon topping, vitchoklad kladdkaka, äppelkaka med vaniljsås, Kola snittar med pinjenötter.

När man ätit börjar quizen! Då diskar jag men med ena örat tävlar jag i smyg. Min Peter har under ett par kvällar i veckan plitat ihop frågor som ska täcka in de flesta ämnes områden. Ett ämne med 5-6 följd frågor. Nu har vi gjort det här ett antal år så det gäller att hitta nya vinklar och nya ämnen. Våra resor ut i europa brukar handla om vad som kan användas i quiz sammanhang! En fråga ikväll löd....storleks ordna och namnge våra världsdelar! Jag trodde att europa hamnade högre upp! Testa får du se! Kolla sedan med wikipedia får du se!
Jag springer mellan kassan, köket och disken och vet innan kvällen är slut åt vilket håll varken det ena eller det andra ligger! Hit kan man komma precis som man är ingen ålder eller stil spelar någon roll! Ikväll var den yngsta 20 och den äldsta 80 och jag lovar alla hade lika trevligt!

Nu ska jag gå hem och vila mina fötter och känna mej glad över att vi har skapat ett ställe där alla kan trivas och ha trevligt en fredag kväll! Förresten vet du vad barnen i Bullerbyn heter? Vad gårdarna där dom bor heter?

Krukmakaren


Kommentarer
Postat av: Elisabet E

Anna-Karin! Det är inte bara på fredagkvällar man har trevligt hos er, alla dagar man besöker Bruksgodset!

2012-03-31 @ 22:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback