Adventsmys!




I morgon är det dax för adventsmyset! Vi öppnar grindarna 18oo och bjuder då på kören Sonica och glögg och pepparkakor i växthuset! Cafe disken är laddad med alla adventssmaker som behövs för att få själen och hjärtat i julstämning! Vita gården bjuder in till kurs utställning med resultat av både keramik och oljemålningskurs! Missa inte det! I bagarstugan bakar och säljer vi tunnbröd och vi har även inrett "rummet "till en mysig julstuga med försäljning av textil, trä, keramik och mathantverk!

Vårt adventsmys är som en uppvärmning innan den stora julmarknaden då det är många hantverkare på plats och många besökare. Onsdagskvällen ska ge chansen till att titta i lugn och ro och bara vara och befinna sig i lugnet en stund och hitta känslan inför jul! Bjud med din granne eller ta familjen med dej och kom!

Jag springer runt och pysslar hela dagarna och det är allt ifrån bakning till granhuggning till drejande som står på agendan....allt på en gång faktiskt. Jag väntar nu på att ugnen ska svalna så att sista bränningen får gå i natt.
Min keramikugn är bara så väl isolerad så jag blir nog kvar tills långt efter midnatt. Kanske kan jag höra tomtarna på loftet innan jag kan gå hem!

Min son gick på dagis i Täby när vi bodde där. Tre år gammal och det var dax för luciafirande. Han ville vara tomte! Jag ordnade en beige väst ett skinnskärp med stort spänne, vit blusig skjorta och en fantastisk tomteluva....en såndär vinröd strut som stod rätt upp...som i trolltyg i tomteskogen. Han såg ut som den sötaste gårdstomten i världen! Väl på firandet kom dom små på rad in sjungande....så söta! Alla andra tomtar hade sånna där pyjamastomtedräckter som man kan köpa på ica. Bakom mej satt två mammor och dom tittar på min Olle och säger  - men! Vad ska han föreställa då?
Välkomna i morgon 18oo-21oo!


Krukmakaren


Kommentarer
Postat av: Linda på Lindas blommor & design

Hoppas jag hinner ikväll!

Go Olle!!!!!! Bra att tänka utanför ramarna.

Kram

2011-11-23 @ 10:29:17
URL: http://lindasblommorodesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback