Höstmeny




Nu har jag jobbat i köket dag två och har två kvar att göra den här veckan. Tror att jag måste jobba i keramiken några timmar i helgen. Jag längtar. Men nu vill jag dela med mig av vad jag har för höstmeny på Bruksgodset i morgon. Det är ett bokat gäng på 42st.

Det blir en höstbuffé

Rostbiff och potatis/västerbottenspaj med persilja.
Svamprulle med trattkantareller, morot och lök
Surdegsbröd
rårörda tranbär
Veckosallad med ört vinegrett.
kall vitlökssås

Mitt problem i köket är att jag måste känna mig nöjd och stolt över vad jag serverar. Igår kväll var jag och Peter ute och plockade trattisarna som ska serveras i morgon. Surdegen har ni ju redan hört allt om. Allt detta sammantaget kan ni förstå att det är tur att jag inte får någon lön! Då skulle ingen ha råd att äta hos mej! Nåja jag har sett många exempel på att man inte blir lycklig av pengar så det är lika bra att jag är utan ...för jag ser mej själv som en lycklig person.  Nu kommer vi under kvällen att få besök i huset av keramikkursare, oljemålningskursare och glada stickcafé gäster. Jag önskar att fler ville komma och dela våra onsdagskvällar med oss! Man blir glad långt in i själen av allt mys pys och all kreativitet!

Krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback