Nu ska vi sticka!




Nu har vi planerat in stick cafeerna för dom närmaste veckorna!! Vi börjar nästa vecka på Onsdag! Och sedan löper det på så varannan vecka! Hoppas att Margareta och Elsa läser bloggen!!!!

För er som inte vet vad som händer på vårat stickcafe kan jag berätta om att det handlar om att handarbeta och eller fika gofika och att umgås!!! Det är väldigt trevligt och jag tycker att om ni tycker om att träffa folk och mysa så borde ni pröva ! Jag som själv stickar sådär...tycker ändå att det är väldigt roligt! Man behöver inte vara en mästare alltså! Det bästa är att om man som jag vill lära mig så finns det alltid någon att fråga om råd! Man tar med sig stickor och något påbörjat arbete eller så tar man bara sina stickor och köper garn av Margot och kanske en beskrivning om man inte redan har en plan! Under våren hoppas vi att Margot och stick duon kommer och säljer av sina fina garner! Textilkonsulenten på Murberget har lovat att komma och prata tradition och tekniker när vi känner för en kväll med historia.

Jag ser fram emot dessa textila kvällar ! Varmt välkomna alla glada!!!
Nu har jag jobbat på Bruksgodset idag och i morgon ska jag styra stegen mot bilverkstan och svetsandet! Min julklapp ska invigas och det känns väldigt spännande! Jag fick en svets!!!!!! En egen! Nu ska jag lära mig att hantera den så att jag kan göra dom enkla jobben på egen hand när jag behöver stativ till mina skulpturer eller till mina lampetter!


Krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback