Hej svejs våren!




Nu är våren här i sköna vågor! Kallt ,varmt, sol och kuling. Precis som våren ska vara innan den landat på riktigt! Jag har redan sett flera välkomna vår tecken och det ena är att min bubbla står och stampar i garaget och vill ut! Stickcafé gänget har haft terminsslut för nu ska alla ut och kratta och leta knoppar i trädgårdarna istället för att sitta inne och sticka! Barnen har gjort sin första cykeltur. Mina fötter vill gå i pumps på stan. Det luktar blöt jord och torrt gräs och Alice alla högar ligger blottade överallt hemma på gården.

Våren går så vansinnigt fort här hos oss så det gäller att ta vara på dagarna för vips så är det sommar! Jag har nu snart varit färdigt hos Birger och nu väntar många timmar i min egen verkstad innan det får bli sommar!
Att få vara "borta" ett tag är bra för kreativiteten och nu känns det bra att få komma tillbaka i sitt rätta element. Det står ideer på kö i skallen och nu kommer tiden då de ska realiseras. Men tankar och ideer har också fötts när det gäller metall och svetsning. Ove och jag ska göra en utställning nästa vår om allt klaffar! Mer än så säger jag inte utan det kommer en inbjudan nästa vår om vernissage i Birgers verkstad. Vi ska förena vår gemensamma historia med att korsa två olika material men i gemensamma former! Låter inte det väldigt spännande! har vi tur ska det bli en vandringsutställning!

I morgon är det quiz och jag ska jobba i köket, på söndag har jag en keramikkurs för en grupp och på måndag ska jag vara konferens värdinna. På tisdag ska jag vara med och blästra vårt träd och sedan ska vi lackera! Man kan säga att det är nära nu! Först...en eftermiddag med mina barn och varför inte ta en tur med hunden!

Krukmakaren


Kommentarer
Postat av: Tette

Åh, vad härligt med vår! Här nere har ju våren kommit aningens längre... Gissar att alla pollenallergiker längtar efter vintern igen (eller kanske inte)

Hoppas på att få se en bild av det vackra trädet när det är färdigt. Man vet ju aldrig när vi tar oss hem ;)

Och en utställning i grannskapet, det säger man ju inte nej till!

Kramar till dig och de dina från oss!!

2012-03-29 @ 15:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback