Nytt är bra bara man inte glömmer det gamla!

Nu har vi åter igen chansen att göra något helt nytt! Ett oskrivet år står framför oss och för min del så ser jag fram emot ett år som innebär en hel massa nya saker. Projekt som inte följer dom gamla mönstren alls! Så otroligt spännande. Men jag ska också fylla året med det som är "gammalt och beprövat". För att hinna göra nya saker när man redan har ont om tid innebär att man måste ...kill some darlings. Plocka bort sånt som man tycker om att göra men man måste välja att gallra för att hinna och orka.
Min ork tog slut för några år sedan och dit vill jag inte igen så det är att hålla sig i styr. Ibland skenar jag iväg och tror att jag kan göra allt och hinna allt och framför allt orka allt.....då trillar jag ner i en liten grop och mår lite skit en stund för att påminna mej om att man måste välja ......and kill some darlings! När jag kravlar mej upp ur gropen dyker ett intro upp i mitt huvud. Låten går....jag e´bra..jag e´bra..har du tid och pengar så köper du min samba.
Va! Taskigt att få ett så kasst intro! Det värsta är att den sjungs av Lill Lindfors som jag inte gillar! Men att byta into går inte! Jag har prövat många gånger. Så många bra låtar eller mindre dåliga låtar som finns och jag får den! Hur som helst måste vi lära oss av vår historia oavsett vad den innehåller för att kunna göra bättre i framtiden....typ på måndag!
På måndag går vi in i det nya årets arbete och det känns jätte bra! Här om dagen gick jag bara in i verkstan för att känna efter....utan att tända lyset gick jag in och kände på doften av leran och såg i dunklet att vår keramik inte är så dum ...riktigt bra grejer. Med boken full av uppgifter att sparka igång med så känns det bra!
För övrigt hoppas jag att vi får ett ökat antal besökare på Bruksgodset under våren så att vi ska kunna leva kvar med vår verksamhet här ute på landet...för jag tycker att vi behövs här!
Sedan skulle jag vilja be er om en sak! Skit i att läsa alla bantningstips som nu finns överallt! Gå ut i vår vackra vinter och ta en promenad i stället! /KRUKMAKAREN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback