Tack för igår!



Tack alla ni som kom igår när vi tänt alla ljus! Det var en fantastisk kväll! Själv rasade jag i säng efter många timmars tunnbröds bakande! Men finns det någonting godare än just...nybakat tunnbröd med en god skiva ost!?

Nu laddar vi för morgondagens julbord och sedan är julmarknaden nästa stora bombardemang! Varje år tänker jag....nu dör jag av utmattning...men sedan går man omkring och myser av allt det fina och känner stor tillfredsställelse när besökarna kommer längs vägen och alla tycker att det är så mysigt!

Om jag i år skulle ta en grindslant för alla små göranden som tillsammans gör att allt är på plats dagen -D. Skulle jag packa min familj i bilen och fira jul på Köja Gården. Den ligger vid foten av Renfjället i Edsåsdalen. Ett gammalt fjällhotell som inte låtit sig påverkas av glittret och glamoren i Åre som bara ligger på andra sidan fjället. Köjagården med sina gamla väggmålningar och sin 20tals kurorts anda! Där skulle vi alla hitta lugnet och skratta åt stressen och pressen på andra sidan fjället och varför inte hasa ner till receptionen i långkalsonger och låna ett sällskapsspel och bara vara!!!
Allt detta för att jag just idag har lite dagen efter och lite sådär pyspunka. I morgon är jag på topp igen...hoppas jag!

Tredjeadvent 10-11 december 11oo-16oo kommer vi på nytt att tända alla ljus och bjuda in till en fantastisk julfest! Har du möjlighet att närvara då så är du välkommen! Hantverkare från när och fjärran bjuder till dans! Alla julklapparna kan inhandlas som alla bär på taditioner och arv men kryddat med egen kraft och inspiration!


Krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback