Alla kreativa miljöer är fantastiska!




Alla miljöer som är kreativa lever i en magisk bubbla! Att få vara i den bubblan är en gåva och en välsignelse! Den ena bubblan är inte den andra lik med de är likväl besläktade! Jag är just nu i bilverkstan.För att ni ska förstå känslan av att vara här ska jag återge intrycken. Det surrar från diselvärmaren som kämpar för att bidra till en lite behagligare innetempratur. Man måste bära hörselskydd för att Ove ska kapa med rondellen. Det luktar olja och svets.

När dagen är slut kan man se vad som har hänt under dagen..man kan se vad man åstadkommit, ett resultat. Man är sotsvart om näsa och hals och det känns väldigt bra! Ibland drar jag mej för att tvätta bort det
Man måste vara lämpligt klädd för att inte måsta vara rädd för suts och damm! Jag har min gamla hellyhansen tröja som jag en gång ärvt av min bror. Jag har nu lärt mig att svetsloppor gillar min tröja! Dom har inga problem att hitta mitt ömma skinn genom den ulligafibern! Varmt järn doftar på ett speciellt sätt. Här liksom i min egen verkstad lämnar man där man är om kvällen och plockar bara upp verktygen nästa morgon för att fortsätta. Rörigt kan man tycka om man sticker in huvudet men väldigt bra för den kreativa processen.

Här råder en stämning som är rå men hjärtlig och jag är en av grabbarna! Och jag har lärt mig att allt som går snett är mitt fel! Men jag är van vid det så varför inte(hihi). Alla ni som nu undrar om det finns en kalender med tuttbrudar i den här verkstan så kan jag säga ....det gör det inte! Inte en enda rumpa! Skönt! Inte en enda Wonderbaum heller!

Krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback