Härliga vinter!





Vad är mer rogivande än att sitta inne och se ut på snön som sakta dalar utanför fönstret?
När snön liksom åker åt lite olika håll men bara lite och utan att påverka den flingan som dalar brevid!
Jag älskar vintern och den vita snön som bäddar in allt och gömmer den gråa vinterdvalan.
Skohögen som man måste klättra över när man vill komma in i vårt hus är ett tecken på kärlek!

Nu ska vi dra skidspår och bygga snögubbar hela gården full!

Trädet som vi jobbar med tar sakta men säkert form och det kommer att bli ett fantastiskt träd! Jag försöker hela tiden att göra snyggare och snyggare svetsfogar och det är tur att grenarna är många på ett träd! Det är en lång tid kvar innan vi kan börja med finliret men för varje verkstadsdag som går kommer vi närmare det där ögonblicket som jag längtar efter! Den respons vi får av alla förbipasserande skulle kunna sammanfattas som.....jaha vad gör ni då?

Jag har idag försökt att förklara värdet av det gyllene snittet ! Eftersom vi har plockat en form från guds fria natur måste vi ta hänsyn till proportionerna. Man ska inte behöva tänka på saken när det färdiga trädet står där! Problemet är bara att vi måste hitta det i formen på vägen! För om det inte stämmer kommer det att kännas fel även om man kanske inte kan förklara varför!

Nu ligger kurserna och stickcaférna i pipen och jag ska i helgen försöka göra upp en plan om hur det ska läggas upp. Ni som är intresserade kan skicka mej ett mejl så jag vet hur många platser som finns att fylla!
Nu önskar jag er en härlig helg och hoppas att den blir lika vit och fluffig som min ska bli!

Krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback