När man måste samla sitt inre!




Vad enkelt det vore om man var som en prinsess tårta! Grön marsipan på utsidan och sockerkaka ,hallonsylt och marsancreme toppat med en gräddkulle på insidan. En prinsess tårta ska inte innehålla nått mer eller nått annat för då skulle det inte vara en prinsess tårta! Att det som finns på utsidan faktiskt talar om vad som finns på insidan.

Just nu vill jag för mycket för att må riktigt bra! Jag vill hinna göra så mycket men tiden sätter käppar i hjulet! Idag skulle jag behöva stänga ute världen och bara sätta mej i verkstan och producera...spruta ur mej alla nya ideer som har korvstoppats i mitt inre under ett halvår! Det står i vägen för allt som jag måste göra och flödet och balansen blir rubbad. Ni vet när man vet vad man ska göra men att börja är svårt! Det är för mycket som vill ut samtidigt och då kommer ingenting istället! Allt som annars är lätt blir svårt. Mycket märkligt!
Min dotter Elin hade förra helgen sorterat i sin garderob! Alla vita t-shirts i en hög alla rosa i en och så vidare. Så enkelt och så självklart och så rofyllt det såg ut där på hyllorna! Inga konstigheter. Så skulle jag vilja att det såg ut i mitt huvud!

När jag behöver vila...på riktigt vila brukar jag smyga in i Elins rum och ligga på hennes säng och njuta av lugnet och ordningen där. Allt på sin plats inget kaos ingen stress! Jag skulle förstås inte vara den jag är om jag var så väl sorterad och organiserad men jag kanske skulle må lite bättre . Tiden skulle kanske räcka!
Var Elin har hittat denna fantastiska egenskap i genuppsättningen har jag ingen aning om för varken Peter eller jag har den! Möjligen har hon fått den av min mamma. Men det skulle inte förvåna mej om den egenskapen också bär på en baksida som allt annat! Kanske den snor åt sig av möjligheten att faktiskt skita i ordningen när det så krävs. Surt sa räven......

Hur som helst har jag sedan vår fjällresa tänkt att nu ska jag träna kontinuerligt fram till nästa år vecka tio. Förhoppningen är att jag då ska ha skaffat mej ett naturligt behov av träningen så att den bara är självklar. När solen skiner och det kvittrar fåglar i träden går det ju bra. Nu ska jag ut och pumpa med mina stavar.
Bor man på landet som jag gör måste man träna hemma om man inte vill ta bilen en bit först.
Jag har alltid beundrat dom som bara kan snöra på sig skorna och springa en runda. Jag har periodvis i mitt liv sprungit men har aldrig tyckt att det har varit roligt. Det är faktiskt skit tråkigt. Kanske beror det på att jag aldrig har hållit i så länge att jag har fått rätt rutin och teknik. Åsa Borgstöm är en kvinna som startat någonting som heter softrunners. Det handlar om att alla kan springa. Det handlar om att smyga igång för att sedan utveckla sitt löpande. Gå in på facebook och sök på softrunners och se om det finns en grupp där du bor!
Min svägerska hon och jag kan stå och förbereda middagen och när det bara återstår att vänta på att riset ska bli klart hinner hon springa tjugominuter. Medan jag inte gör någonting alls har hon klarat av sin dagliga dos av löpning! Helst springer hon förstås minst 8-10km men om det bara finns tjugo minuter så får det duga. Åh vad jag önskar att jag var sån!

Idag hade jag behövt en självförtroende coach....var finns dom när man behöver dom som bäst!!!

Ha en trevlig helg
krukmakaren


Kommentarer
Postat av: Elisabet E

Det låter lite jobbigt för dig just nu. Själv tror jag att jag kan ha för lite att göra ibland. I helgen vi åker till fjällen på tu man hand och ska bara vila, åka skidor, fiska......... Du kanske skulle ha följt med?

2012-03-16 @ 16:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback