Inside every turning leaf....





På insidan av alla vändande blad finns ett mönster av dig och mej. Om trädets rötter är vår historia och stammens årsringar är minnen av svunna somrar. Grenverket strävar mot ljuset och det som ska komma.
Trädet kan symbolisera hela livet ! Det är en ära att få skapa ett evighetsträd!

Det går framåt och nu är det inte mycket byggande kvar, nu återstår att måla trädet. Med rätt belysning så kommer det att bli magiskt! Jag kommer att meddela när det finns att se på plats!
Att vara i verkstan är så roligt. När jag lagom ska åka hem har jag svårt att lämna. Varför är det alltid så? När tiden är slut går det som allra bäst och det oavsett vilken tid man klev in genom dörren?  Varför kan man inte cynka in det bättre? Tänk alla fantastiska idrottsmän som lyckas toppa formen precis till dom stora mästerskapen. Jag hade aldrig blivit bra i rätt tid. Man kan ju inte be andra vänta lite bara för att mina formtoppar tycks komma när tiden snart är slut. Det vinner man inga medaljer på! Men det är väl därför som jag aldrig har haft några stora idrottsliga planer heller.

Men jag har faktiskt fått en medalj idag! Elisabeth på Spetten gav mej en present! Ett förkläde som hon sytt. Brodyr på ena sidan och ett träd på andra! För att jag är snäll! Tack Tack Tack! Jag kommer att bära det med stolthet!

Krukmakaren


Kommentarer
Postat av: Elisabet Eklund

Jag blir glad när du blev glad för förklädet jag sytt till dig!

2012-02-16 @ 15:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback