Nu gäller det att ta saken i egna händer!



Nu måste vi lära oss att ta saker i egna händer! Tänk om Maja folkets profetior stämmer och vår värld som vi känner den kommer att gå under den 21 december! Då har vi knappt ett år på oss att genomföra allt som vi hade tänkt att hinna med på en lite längre livstid! Då kan man inte sitta på sin runda bakdel och tro att saker ska hända av sig själv! Vill man att saker ska hända måste man ta det i egna händer!

Om jag vet att det bara hänger på mig så är det ok men när jag räknar med andra som inte gör som det var tänkt ...då blir jag irriterad och faktiskt arg! Då hade det varit bättre för min egen del att det bara var jag och bara jag. Ni vet...att plocka ur diskmaskinen är väl ingen sak! Men när man märker att man trots fler närvarande ändå alltid är den som gör det....då blir det jobbigt! Skit saker...nu gäller det världens undergång!
Vi skulle alla behöva en goldenglobe scen där vi fick stå och tacka alla som vi har att tacka! Gråta av stolthet och vara oroliga att missa några viktiga namn bara för att vi var så nervösa!

Det bästa med en total undergång är att vi inte behöver oroa oss för dom vi lämnar efter oss! Det kommer kännas bra att vi har sopsorterat och återvunnit ! Vi gjorde vad vi kunde ...alla på sitt sätt!
Jag ville läsa estetiska utbildningar men ...eftersom det var flummigt och min far hävdade att jag var tvungen att ha ett yrke så blev jag sjuksköterska. Men cirkeln är nu sluten och jag är krukmakare och har en egen verkstad med café och konferens. Det känns väldigt bra! Tur att jag har hunnit med det!

Kanske ska vi tacka Majafolket som nu knuffar oss mot tidens branta slut! Kanske det kan göra oss lite mer handlingskraftiga. Kanske gör det att vi endast kommer att acceptera ärlighet och rakhet av vår omgivning och oss själva detta det sista året för att vi vet att vi inte har tid med en massa skit!?


Krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback