Dokumentera mera!




Vi dokumenterar för lite i våra liv! I synnehet jag! Jag önskar att jag hade lyssnat på alla kloka människor när det handlar om dokumentation och fotografering! När jag påminns om saker jag har skapat kan jag minnas dom vagt men långt ifrån alla! Men dom dagar man har idétorka och känner sig allmänt värdelös kan det vara bra att plocka fram lite bilder som vittnar om en iderikedom att vara stolt över! Det hjälper kreativiteten igång! Inte alltid för att det man ser är bra utan för att man undrar varför man gjorde så och inte så och plötsligt är man igång!

Det händer så mycket att man omöjligt kan memorera allt som händer! Det finns ju inget roligare än att läsa i gamla dagböcker! Min mamma lämnade efter sig en liten samling dagböcker. Där kan jag även följa mina förehavanden genom henne. Även om hon ofta skrev om väder och vind finns hennes liv samlat i små noteringar och kommentarer. Hennes person finns mellan raderna. Får man bara en ledtråd kan man till slut nysta resten ur minnet!

Samma sak gäller barnen! Man glömmer roliga saker som dom sakt och gjort för att det hela tiden kommer nya! Har man det nedskrivet blir det lättare, kan man sedan titta på bilder minns man ännu mer! När man känner att familjelivet plötsligt har förvandlats till en Lars Noren pjäs..kan det hjälpa om man har vittnes bilder som kan övertyga om att det finns väldigt fina dagar också!

Med allt detta färskt i minnet så ska jag i morgon ta med mig kameran till verkstan och dokumentera lite träd!
Idag är det ju enkelt när vi alla springer omkring med mobiler som har kamera! Det konstiga med den kameran är att dom bilderna...iallafall mina....tycks aldrig hamna annat än i min kamera eller i något mms! Kanske om vi har tur är det bara jag som har dessa problem och ni andra har bra rutiner runt ert fotograferande! Jag hoppas att det är så!

Mvh krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback