något längre....

Jodå, Peter Eriksson ska komma till skott han också. Kurstider blir förhoppningsvis klart under veckan som kommer, den som väntar på något gott....
Har det annars rätt så gott här på Dalgatan i min myslya, efter att ha inhandlat diverse nödvändigheter på stan. Passade på att njuta av en cappuccino och koppla av mitt i folkvimlet. Fullt med folk, och värst var det nog strax intill där jag satt, för där i klädbutiken stod idoler från Idol och skrev autografer och minglade med fans för glatta livet.
Fantastiskt vilken genomslagskraft Tv har med alla sina dokussåpor och tävlingsmoment, med allt från dans, musik och matlagning. Känns konstigt att tävla i smak oavsett former, då känslan i allra högsta grad är subjektiv och inte allena rådande. Längst i spjut, högst i höjd och först på 100 meter är odisskutabelt, men att tävla i sång och matlagning, tveksamt.
Hur som helst, så sitter man där ändå och skriker och skrävlar och skäller och våndas, över idioter i juryn, nervösa artister och personliga påhopp. Så någonting är det ju som gör en adrenalinstinn utöver det vanliga. Vi hade årets första Quizz på godset igår. Trevligt som alltid, med mycket folk och kluriga frågor. Peter Nygren hade för kvällens tävlande infört ett nytt moment till en av frågorna. Svår som denna fråga var, så kunde de tävlande köpa sig hjälp, men det kostade poäng. Istället för full poäng så halverades den för de lag som tog hjälp från coachen, lysande och populärt!
Nu ska jag laga till mej en måltid i form av blodbröd, fläsk och vitsås med sallad. Tack och lov så slipper jag en svettig Per Moberg, en mycket malplacerad Marcus Aujalay och en överbetald Leif Mannerström. Men med en skönspelande John Coltrane i bakgrunden och en vacker "Belle de Jour" i kvällens film, så är ännu en dag fulländad./eriksson

Kommentarer
Postat av: C

Men Peter, det är väl rätt så underhållande med alla tävlingar på TV, eller hur?...men angående en svettig Moberg håller jag med dig ;-)

Ha det soligt idag!/C

2011-02-02 @ 10:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback