padda!

                            



I bland känner man sig som en padda! Men vad är det för fel på det! Finns det någon snyggare bil än paddan? Efter en dag av skissande och tänkande på både det ena och det andra ska vi nu styra kosan mot Örnsköldsvik och muséets textila tisdag och vi ska titta på lokalerna där vi ska ställa ut v.22-23. Det är otroligt spännande att jobba mot ett gemensamt mål trots att vi tre är så olika. Elin som är textilare, Peter som är industri designer och jag som är krukmakare. Idag ska vi lägga ut dom grova linjerna för utställningen, hitta en röd tråd. Vi har en grundidé som vi ska utgå ifrån men sedan får vi se vart det landar.


Utställningen ska också innehålla workshops ooch det gör det hela mer levande. Idag skiner solen och det är gnistrande vitt ute och livet känns väldigt skönt att leva! Förmodligen kommer det inte kännas lika bra dagarna innan d-day men det ingår också att få lite rampfeber. Vi ska träffa Elin på muséet i eftermiddag. Hon är utbildad på Handarbetets vänner (HV) på Djurgården i Stockholm och innehar deras mästerbrev. Hon är bosatt i Sollefteå. Vi har hittat henne genom en gemensam vän och det ska bli fantastiskt roligt att kombinera textil och keramik...det hårda mot det mjuka.



Apropå padda vill jag rekomendera er att se den nya rese serien på svt 1 idiot på resa tror jag att den heter. Man har skickat ut en kille i världen för att besöka de sju underverken. Han är ohjälpligt negativ och förstår inte meningen med att resa. Han besökte Kina under sin första resa. Han var skeptisk mot allt och alla framför allt matvanorna innan resan. Padda tillexempel tänk om jag måste äta padda och det visar sig att jag tycker om det och när jag kommer hem finns det inte att få tag på!? Gå in på svt play och titta och njut. Man får skratta både mycket och länge! Han citerar Mao; Om paddan bor i en brunn måste den klättra upp ur brunnen för att lära sig om världen. Den här killens reaktion på det var att det inte var nån bra idé eftersom man i Kina blir uppäten om man är padda. Hur som helst missa inte detta anti-rese-program! /krukmakaren


Kommentarer
Postat av: C

Oooops, vem är Elin?...jag har säkert missat nåt.... :-(

Ha det fint! /C

2011-02-02 @ 10:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback