Sånna dar som i da!



Just sådana dagar som i dag fyller reserverna som ska räcka ända fram till sommaren. Solen ger snön ett guldfärgat skimmer och det knarrar under skorna. Vi har cirka 15 grader kallt och vi har just åkt 2,5km skidor...mina tjejer och jag. Nu ska vi elda i bastun och innan kvällen ska vi ha ordnat för tjej mys i bastuhuset. Det krävs inte så mycket för att livet ska kännas helt underbart......det är sånna dar som i da.....!


Man önskar att det är stillbilder som tas idag som ska finnas på näthinnan dom dagar som kommer när man sitter på ålderdomshemmet! Jag skulle vilja ge ett boktips! Hundraåringen som klev ut genom ett fönster! Jag lyssnar via storytel och den är mycket underhållande! Boken är en kombination av Arto paasalina och Forest Gump. Ni vet väl också att man via datorn kan låna ljudböcker på biblioteket och lyssna över nätet. Det man behöver är en dator och ett lånekort. Om man är som jag att man har lite att göra hemma så kan man lyssna medan man viker tvätt eller lagar mat eller vad man nu gör! Hur som helst hoppas jag att ni får tillfälle att läsa boken! /ak


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback