Julborden!





Nu har vi serverat årets julbord och min själ jublar av lycka då jag vet att det var det hele! Det är fantastiskt roligt att se bordet dukat och alla sillsorter och alla korvar , goda ostar och allt det varma .....när det är på plats...Men det är ett före utan dess like innan allt är lagat och serverat! Jag längtar till min verkstad!

Mitt hjärta är i lerans värld inte i köket! Jag är ganska duktig på att laga god mat ...men jag vill inte! Konstigt men sant! Kanske beror det på att i verkstan känner jag mig hemma och i köket som en vikarie! Nu mumsas det med god aptit och vi får massor av beröm för maten.

I morgon ska jag ha min första lediga dag på tre veckor! I aint gonna comb my hair...couse i aint gonna go no where! Jag ska adventsstäda , pyssla med barnen och laga julgodis och baka. Pynta huset till bristningsgränsen och bara njuta. Kanske ska jag klämma en och annan lertomte men bara för att jag längtar så till Söndag när jag ska låsa in mej i verkstan och dreja hela dagen! Adventsmyset var så julinspirerande så jag har massor av ideer som ska förverkligas de närmaste två veckorna!

Nu önskar jag er alla en skön helg och hoppas att snön snart ska singla ner över oss! Att gå i kyrkan på första advent brukar vara en god ide oavsett vilken grad av kristlighet man har. Det påminner oss om det lugn som julen borde innehålla och det ljus som borde lysa i våra själar så här års! På barnen lyser det hela vägen upp till ögonen.....vi andra får nöja oss med att det finns där inne nånstans! Kanske ska vi alla åka till köja gården och skala bort alla måsten...bara vara! Skinka och gröt är ju faktiskt det som behövs i matväg! Barnen vill ha en julklapp men mest av allt vill dom ha vår tid och uppmärksamhet!


krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback