I går var det fest!



Igår var det fest! Handlar man på Svensk cater och man driver ett matställe så får man gå på matmässa! Vi var där! Vi hade den välstrukturerade Anna med oss som med listan i högsta hugg ledde vårt lämmeltåg genom lokalerna. Man smakar och smakar och beställer varor till mässpris. Man kan hitta allt från renfioler till färdigmat i små skumma lådor. Eller varför inte köpa sig en heldatoriserad ugn. Det ända den inte kan är att handla! Alla kan laga mat!

Man äter sig igenom och sedan avslutas det med en god middag! Tipset är att vara riktigt hungrig när man börjar sin resa! Alla som lägger in en beställning får en stämpel och när man fyllt sitt kort lämnar man in det och så är man med i en utlottning av en femtiotums tv! Vi vann tv´n! Helt otroligt! Vi vann! Skit kul! Nu hade jag blivit lika glad om vinsten hade varit en spark....jag brukar aldrig vinna på lotter!Naturligtvis inser jag ju att vi under årens lopp betalat den där tv´n många gånger om eftersom vi handlar våra varor hos Svensk cater...men ändå!

Vin och liveband, dans och trevliga människor avslutade denna ätandets dag! Naturligtvis ville jag stanna när dom andra ville åka hem! Sån e jag. Men jag uppskattar beslutet att åka hem i tid eftersom det är en ny dag i dag och jag har mycket att göra! Tack ni kloka människor som igår kändes lite tråkiga men som naturligtvis hade rätt!

Keramik ugnen går dygnet runt nu och det känns bra! Ny keramik som nu ska ställas ut på Ödbergskagården. Nu måste jag beställa mer lera och det är bara att go with the floo! Helgen välkomnas och jag ska nu under eftermiddagen spela Hoven Droven på hög volym och svepa genom huset med städivern!
Jag önskar er alla en trevlig helg!

Krukmakaren


Kommentarer
Postat av: Linda på Lindas blommor & design

Vad roligt att ni vann! Har länge tänkt komma till er en dag men har inte hunnit än. Hoppas få en lucka nästa vecka;) Kram

2011-10-21 @ 14:59:49
URL: http://lindasblommorodesign.blogg.se/
Postat av: Tette

Men GRATTIS!!!!!! Gu'va'kul!!

Ha en riktigt trevlig helg du med!

Hälsa resten av LaFamilia!

Kraaaaaam!!!

2011-10-21 @ 16:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback