Ny vecka nya mål!



Ny vecka nya mål! Nu gäller det att se framåt och focusera! Mitt mål den här veckan är att fylla ugnen med mina alster och att jag ska få arbetsro. Det är en intensiv tid nu fram till i januari. Men en rolig sådan!

Jag känner mig laddad och inspirerad och ska försöka rida på den vågen hela vägen. En krispig morgonpromenad med hunden och nu en rad om vad som komma skall sedan är det bara att sätta igång.

Agnes min yngsta har brottats i helgen. Hon blev uppflyttad i den äldre gruppen med lite tyngre tjejer och fick slita som en galning. Förlorade med en hårsmån i tre matcher men plockade många poäng! Men var otröstlig...Hur kan man vara bra när man förlorar? Jo..rutin och kilon satte stop. Hur förklarar man att du fyller på med erfarenheter och rutin och då tar du dom nästa gång! Hon gav dessutom inte bort någonting..varje match gick tiden ut och ingen tog henne på fall. Fjärde och sista matchen var hon så fokuserad på att inte åka hem utan seger så den knep hon! Men bra det hade det ju inte varit enligt Agnes. Vi försökte förklara att hon varit fantastiskt duktig! Men att åka till Sundsvall och inte ta medalj det var ju värdelöst oavsett vad vi sa. När listorna kom visade det sig att hon ändå fått en bronsmedalj pg av att hon plockat så många poäng trots förlust.
Bronsmedaljen var fin tyckte Agnes men den borde ha varit tyngre!
Ja...vad ska man säga....- vi i service gruppen tackar för att vi får vara med även om vi bara snackar skit!

Handboken för förvirrade föräldrar kanska någon kan låna ut till mej! Tur att jag nu ska få grotta in mej i lerans värld där jag vet vad som händer och vart jag ska. Förenkla så långt det är möjligt men inte längre! Det får gälla som dagens devis och det håller om ni frågar mig!

Krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback