Tidig oktobermorgon!



Jag älskar keramik i alla dess former! Mest av allt älskar jag att arbeta med mina händer och skapa! Leran är ett fantastiskt material och jag önskar att jag hade möjlighet att ha uppsökande verksamhet! Tänk om jag en grå november kväll fick ringa på hos någon och säga nu ska du få skapa  med dina händer ! Mycket motstånd i början förstås...det vanliga ...men jag kan inte, det har jag aldrig kunnat! Tänk om man hade all tid i världen ..då skulle tanterna och gubbarna på ålderdomshemmet fått göra en egen döderhultare fast i lera!

Hundarna på bilden är skapade i lergodslera av en kvinna från Polen! Finns det någon som skulle kunna passera dom längs Götgatan utan att bli aldeles lycklig! Det är så lätt att bli glad! Min svärfar säger att det krävs bara två muskler att se glad ut men det krävs 70 för att se sur ut! Kanske är det därför det är så tröttsamt att gå omkring och vara arg och sur!

Idag är jag glad men degarna är sura! 6.30 var jag här på Bruksgodset för att starta upp mina surdegar. Tjejkväll på Nordemans och jag ska erbjuda surdegs bröd i olika former. Honungsbröd på råg, levain på vete, baugetter på graham, havrebaugetter på havre m solroskärnor. Smyger väl dit lite keramik också! Hoppas att det kommer nån och handlar! Vårt vanliga devis är ju smör och kärlek men nu får dom stå för smöret själva och jag får lägga ner lite extra kärlek i baket! Har du vägarna förbi kom och hälsa på mig!

Igår drejade jag dom första advent ljusstakarna för i år och det gick bra och efter monteringen var jag mycket nöjd med resultatet. I Ödbergskagården i november kommer dom att ställas ut och där kan man också köpa en om man har lust! Idag lär jag inte hinna vara i verkstan. Nu ska skyltmaterial skapas, det ska packas papper,påsar och dukar. Tråg till bröden osv. Solen skiner och det är krispigt klart och kallt ute! Värst vad hurtig jag låter idag...måste bero på att jag klivit upp aldeles för tidigt!

Krukmakaren


Kommentarer
Postat av: Tette

Åh, jag önskar jag var där! Ha det så kul! Kramen!

2011-10-13 @ 18:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback