Plötsligt bara händer det!




Nì vet känslan ...när man ska hitta lösningen på en komplex situation. Man försöker med det ena och det andra men allt man hittar är en återvändsgränd. Jag har nu i ett par dagar försökt att lösa våra behov av lokal, kunniga människor, bilskrot. Jag tog luren och tänkte att Birger vet nog vart jag ska hitta det jag söker!
När jag talade om mitt besök på bilskroten och mitt behov av delar och inte hela bilar jublade han och sa...men välkommen! Det visade sig att han hade mer än nog med bilskrot som han ville bli av med..som han dessutom erbjöd sig att skruva isär bara han blev av med skiten!
På frågan om man måste blästra alla delar om man ska lacka var svaret ja! Var lämnar man in sånt blev min fråga.....det kan jag göra blev hans svar...och jag kan lacka också!
Men vet du någon som kan hyra ut en verkstads plats där man kan bygga ett fyra meters träd?....Hos mej kan ni vara ...jag har 250kvadratmeter verkstad.

Med ett samtal hade jag lokal, skrot, svets, blästring, lack , lastbil.....ja faktiskt allt som vi kan tänkas behöva!
Plötsligt händer det! Efter samtalet tänkte jag att ..varför började jag inte med Birger ..honom känner jag ju! Men kanske hade det varit för enkelt. Nu fick jag ju först köra huvudet i väggen ett par gånger.
Birger Lindström blev hjälten hela dagen!

Nu vet vi att vi kommer att husera hos Birger i Högbyn under hösten och det känns spännande att få lära sig att svetsa och skapa i ett helt nytt material. Hösten är en fantastisk årstid!!!!
Rackarns vad bra det här kommer att bli! Är du i närheten ..kom in och se her det går för oss! Vi börjar om någon vecka! Hej hopp!
Krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback