Söndagsmys med drömmar!



Nu har båten dragits upp på land. Utemöblerna ska idag bäras in och det känns lite tråkigt. Men jag var tillsammans med andra glada människor hos Linda på kurs i Torsdags och vi fick under hennes trygga ledning lära oss att göra höstkransar. Synd att vi har begränsat med dörrar att hänga dom på! Så höstigt då regnet öste ner utanför stugan. Linda hade fyllt farstukvisten med vackra förvaringskärl innehållande mossa, kottar, blommor, blåbärsris mm. Inramat av Lindas totala omtanke. Ljus och värme! Om ni har chansen att åka till Linda på kurs eller varför inte en massage .....gör det! Jag har provat båda och vet att man mår så mycket bättre efter att ha upplevt detta! Livskraft i Högbyn!

Solen skiner idag och det är en mustig höstluft. Jag drömmer......Svamp kurser, Oljemålningskurser, stickcafeer, Keramikkurser, skogskurser, björnkurser .....men vänta nu, det har vi ju redan haft hos oss på Bruksgodset! Men jag menar...tänk om vi var en kursgård med självhushåll, boende och gästlärare, föreläsare, utbildningar. Samla likasinnade, oliktänkande och nytänkare, kreatörer, proffs och amatörer. Hela året fyllt av nya projekt.

Hur jag än vrider och vänder på mig så är jag bara en person och det är allt. Tänk om man kunde dela upp sig i flera delar så att alla delar kunde göra olika saker samtidigt. Det har jag provat även om jag bara varit en...det går inte, tyvärr. Men kanske kan man hitta former för hur man skulle kunna lösa det hela. Det som får minskat utrymme är mitt eget skapande . Men kan det vara det som är offret? Eller går det att hitta lösningar på det också? Idag ska jag plocka Tranbär och fortsätta drömma!

Hejhopp krukmakaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback